LA DONA A L’ESGLÉSIA CATÒLICA
- El papa Francesc ha nomenat algunes dones a la ‘cúpula’ de la Santa Seu. Raffaella Petrini, religiosa italiana, és el número 2 del govern de l’Estat de la Ciutat del Vaticà . És formalment un cà rrec ‘civil’ de l’estat Vaticà , però que ostenta una no-clergue, dona, amb el d’ isfraç de que sembla ser del braç femenà ‘eclesià stic’ perquè és això que, malament, és diu “una monja†.
- El cà rrec no és qualsevol cosa. Era el que va tenir Mons. Carlo Maria Viganò, abans de ser Nunci als USA i és on va començar la seva lluita contra una manera d’exercir el pontificat que no li agradava.
És una responsabilitat que, d’acord amb el ‘governatore’, controla tot l’aparell institucional, no de la “Santa Seu†sinó del “Stato della Città del Vaticanoâ€. És a dir des dels Museus Vaticans als supermercats, i des dels “Sampietrini†als funcionaris de l’Arxiu i de la Biblioteca vaticans. - Aquest i uns altres recents nomenaments retllevans de dones, ens fan descobrir la clara voluntat del Papa Francesc de potenciar el rol femenà a l’Església catòlica. També la forma tan jesuÃtica de fer-ho: amb actes rellevants, però sense abordar, ni tan sols borejar, el gran i complex tema del sacerdoci femenÃ.
Tema abordat amb la intenció resolutiva i conclusiva, en un document, molt combatut i discutit, de Sant Joan Pau II. - Cal, però, subratllar que, després de la intervenció categòrica del Papa polac, aquesta qüedtió, tinguda per no massa ortodoxa, fou arraconada a les golfes del progressisme femenà menys controlat per la jerarquia eclesià stica que la deixà “al carrer†i fora de la. ‘clausura. ‘ de la vida religiosa contemplada pel Dret Canònic vigent a l’Església.
- Ara, i encara que, com diu el Dret Romà “De minimis non curat praetirâ€, però en plena actuació del “SÃnode de la sinodalitat†ens preguntem:
- L’Església no ha de dir res sobre els temes que discuteix la gent sobre el rol de la dona a l’Església?
- El tema del sacerdoci fenanà és molt complicat i debatut, però, atenent al Nou Testament, als Pares de l’Església i al magisteri eclesial, però, també a la tradició de les Esgkésies d’Orient, no pot dir res clarificador?
- S’ha de continuar amb l’enganyifa d’una falça promoció de la dona a l’Esgkésia com la que va originar MartÃnez Sistach i els seus adlà teres litúrgics quan van fer fregar l’altar major de la Sagrada FamÃlia, davant de Benet XVI. , per els monjes de la cà tedra l?
- La dona (mare, gernana, esposa, filla, promesa, amiga, ‘querida’, mistançada, virtuosa, soltera, monja, religiosa, ‘bollera’, infant, adolescent, young, adults o anciana), és una entitat primera i concreta . No mereix l’atenció eclesial que reclama?
Jaume González-Agà pito